focusonfitness

Träna dig frisk!

Kategori:

Japp så är det verkligen - eller rättaresagt:
Håll dig frisk med träning!
 
Jag har alltid vetat att jag har haft ett bra imunförsvar för att jag alltid har varit en aktiv person och tränat mycket samt varit ute en hel del i naturen, men kvitto på det nu...
 
Blev attackerad av en riktigt dryg förkylning i början av November med feber, slemi lungorna och hosta. Hostan har hållt i sig tills nu i slutet av förra veckan och äntligen i helgen började jag känna mig frisk. Hade t.o.m lagt in träning i programmet under Söndagen - vilket skulle bli mitt första pass på typ 3 veckors tid : (.
 
NÄDÅ - inte skulle man få vara frisk länge inte - vaknar Söndag morgon alldeles tjock i halsen och ont gjorde det när jag svalde. Då det inte var längesedan sist jag var sjuk från jobbet så kämpar man ju på - drog iväg och öppnade upp gymmet 06.15 imorse men kände redan i bilen att det var idioti.
 
Slutade med att jag fick pysa hem hela vägen igen när klockan slog 10.00 och sedan dess har jag varvat vätsketillförsel med sömn och Ipren och hoppas på det bästa.
Känner mig faktiskt inte värre men jag tror att detta är ett sätt för kroppen att säga till mig att varva ner, att ta det lugnt.
 
Det jag ville komma till var att trots yttre påverkan som sjuka människor, stress och dåliga kostvanor just nu så tror jag att den största faktorn till sjukdom ligger i frånvaron av träningen.
Immunförsvaret sjunker i botten verkligen - håller man igång på gymmet minst 3ggr/v så tror jag att man har 80% större chans att hålla sig frisk under höst och vinter - TÄNK PÅ DET ; )
 
TRÄNA och se till att de håller sig på avstånd!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: