focusonfitness

D - Dag 53: En dag i Proteinets & Kökets tecken.

Kategori:

LÖRDAG:
 
Tjabba tjena hallå ; )
 
Idag har jag varit hemma i T:s lägenhet i stort sett heeeeela dagen. GUD alltså det var ett tag sedan man var hemma och inne en heeeel dag. Men det behövdes lite fokus och det passade bra då min käre man var borta mellan 08-19 - EGENTID <3 = Jobb, dietbak och pyssel : )
 
Bakade gammeldagsa KAFFEBRÖD med KANEL & KARDEMUMMA fast på dietvis : )
 
Det doftade kanel på hela området - mmmmmm.
 
 
2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
2 1/2 dl Bak protein
2 1/2 tsk bakpulver
1 dl Sukrin
3/4 tsk malen kardemumma
4 tsk malen kanel
1 rejäl msk kokosolja
1 msk olivolja
1 helt ägg
2 dl lättmjölk
 
Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke.
Fördela ner oljorna jämt bland det andra och tillsätt därefter ägget och mjölken och rör om altsammans till en kletig deg/smet (rinnigare än vanlig bulldeg)
 
Klicka ner degen i 17 vanliga bullformar.
Ett tips är att pensla formarna med lite olja innan för att undvika att det bränner fast, jag gjorde inte detta för att få ner kalori innehållet till MAX ; )
 
Pensla dem med äggvita och strö på önskad topping <3
 
Nedre delen av ugnen på 200 grader i ca 8 - 10 min.
 
ENDAST 90 kcal/bulle
 
 
 
Mmmm lyxig eftermiddags fika för en dietande kropp. Kaffe, Kaffebröd a la Jusse och en Jordgubbs protte-drink från allra allraste bästa MMSports ; )
 
Igår blev det ju Bio med T.
Jättemysigt! Lite bilder från kvällen.
Mysigt att hinna vara lite civilt klädd oxå dessa höstiga träningsglada dagar : )
 
 
Fick äntligen användning för min fina ADIDAS tröja som hängt i garderoben och väntat på mig.
 
 
 
 
Jag vet - jag gör den där dumma minen med tungan igen - har svårt att hålla den i styr ibland ; )
 
Hoppas ni hade en go lördag och testa Kaffebrödet - Mums för att vara så pass dietvänligt.
 
CIAO.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: