focusonfitness

D - Dag 46: Ett Svettigt GoMorron ; )

Kategori:

 
Äntligen fick jag chansen att prova min nya motionscykel : )
Det var inget vidare väder när klockan ringde 07.00 - började spricka upp men blåsigt och blött överallt så jag skippade den friska luften och satte igång att trampa.
 
1 timme avklarad - 2,7 mil - 618 kcal (enligt cykeln : /)
...OCH Svetten lackade.
INGEN BRA IDE att sitta och cykla i endast Hipsters, Sport BH och löparskor - haha - i varje tramptag så fastnade insidan av låret i sadeln och känner nu att jag är lite öm och röd. Tänkte det skulle kännas svalare och befriande, men nästa gång blir det MED BYXOR ; )
 
Frukosten är i magen oxå -
 1 dl havregryn tillsammans med 2 tsk physsilum frön och 1 dl mjölk - 1 Protindrink - Omega 3 & Vitamin
Kaffe såklart : )
 
 
Nu är det dags att hoppa in i duschen och bli ren och fin inför dagens händelser. Hämtar upp Bästa kompisen och henned nakenfisar i Malmö lite i 11.00 sedan styr vi mot Småland för att spendera dagen på kennel "Chino Patas" dit hon lånat ut sin hane för parning. Lekar och massa vovve-mys väntar.
Tydligen bjuds det på Pasta o Korv - hmmmm Tror att jag packar min "6-pack Fitness" väska full med matlådor och håller mig till kyckling under dagen ; )
 
Nä nu måste jag kila - Vilodag för mig idag men ni Andra - se nu till och ta er iväg till gymmet eller ut och trotsa blåsten och gå eller jogga en tur i den friska luften, ni sitter väl inte hemma bara!? ; )
 
CIAO.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: