focusonfitness

D - Dag 114: Posering med Bäst-Jess, Jobb, Healing och Diet-shopping.

Kategori:

SÅJA!
 
Då var det mindre än 1 v kvar till tävling - ska vi kanske börja räkna ner i dagar nu ; )
5 dagar kvar sedan smäller startskottet av på Scandic hotell i LUND - Coolt alltså - kan fortfarande inte riktigt fatta att jag ska ta mig upp på den där scenen med mina klackar och se så muskulös och feminin ut på en och samma gång.
 
Jag hat haft en BRA dag idag - började morgonen med lite Kardio på gymmet innan öppning då det ändå var ett STORT måste att åka dit tidigare för att sätta in värmefläkten i GT-salen om vi skulle kunna posera där senare.
Vid 10.00 tittade finaste Jess in och sedan drog det igång.
 
Vanliga Rutin BF poserna och T-walks repetitioner.
Känner mig lika osäker varenda gång men nu känns det som om det bröjar sätta sig - nu vet jag exakt VAD jag ska göra när jag kommer in oxå - så detta ska nötas och nötas nu i veckan så att jag inte själper min fysik pga poseringen - satan vad trist det skulle vara.
 
Sikta mot Stjärnorna och sluta ALDRIG att DRÖMMA <3
 
 
 
MEGA TACK till Jess <3 som har funnits där från den dagen då vi "fann" varandra på gymmet - HÄRLIGT.
Utan henne hade jag inte haft koll på hälften av allt det här BodyFitness tjohejsandet - känns riktigt bra att hon kommer vara den som coachar mig "back stage" och i publik. Både i DC och LUCIA!
 
 
Efter 2 timmars total självförtroende boost med ett par bra bilder tagna i högklackat och bikini i gymmet så var det dags för Jess att åka och för mig att utstå 6 arbetstimmar i en iskallt gym - lite inte-alls-motiverad att vara där-just-idag-humör. Men det gick - finbesök från flottan gjorde ju dagen liiiite bättre ; )
 
Efter jobb åkte jag hem till en av våra goa medlemmar som hade lovat mig en stunds "Healing" då hon igår konstaterade när hon såg mig på gymmet att jag verkligen skulle behöva detta - JO TACK - man tackar och tar emot för liknande stunder just nu - REN AVKOPPLING skulle jag kalla det.
Drömde mig bort en stund till både Afrika och Indien <3
Efterråt berättade hon att hon brukar kunna se ett djur medans hon healar - mitt djur idag - gissa vad?
Haha - FISK!
Fasen då har man ätit alldeles för mycket Fisk - Torsken sätter sina spår.
 
 
 
Kvällen spenderades på WILLYS i Staffanstorp - Dietshopping "was coming up".
Dags att inhandla allting som jag behöver nu sista veckan då det är dags för Laddning och Tömning och det där gottiga som jag kommer få ladda med bakom scenen precis innan det är dags att prestera : )
 
Detta kommer finnas i min väska i mat väg på tävlingsdagen - tanken är att hålla sig till Riskakorna och Nutellan men funkar det inte tillräckligt bra i Rond 1 så drar vi på med annat i Finalronden ; )
 
 
Riiiiiiiktigt jobbigt att stoppa liknande grejer i vagnen när man inte får äta det nu - åkte direkt hem till Tias och proppade in allting i hans skafferi så länge. Bananerna kommer jag dock behöva till några av mina måltider innan Fredag. Köpte även lite lyxigare Lindht Choklad som jag tänker trycka i huvudet under Lördag kvällen : )
 
Annars blev det färska kycklingfileér, vitt ris, osaltade riskakor (kycklingfilé vanlig, kalkon av 3 olika slag ; ) och vitkål till dessa första måltidsdagarna OCH en julkalender såklart ; ) - myyyys nu är det snart JUL.
 
 
Shoppade även hårfärgen som jag tänker sätta i på Tisdag, rakhyvlar, hårklämmor och lite annat som kan vara bra att ha nu under veckans förberedelser. Mycket med det jordiska det vet ni : )
 
Här hemma drog jag igång värsta diet-måltids-kockandet då jag inte vill laga mycket mera mat i veckan utan kunna fokusera på allt annat.
 
 
Lådorna redo - saltkaret är påfyllt (dags att börja salta maten lite extra från och med imorgon) , filéerna färdiglagade OCH vattenflaskorna är fyllda och lagda på kylning...
 
 
Måndag, Tisdag & Onsdag ska jag dricka minst 5 liter vatten/dag och för att hålla koll på detta så har jag fyllt 4 st 1,5 liters gamla läskflaskor. Dålig på att dricka i vanliga fall så detta kommer verkligen bli en utmaning att få i sig allt detta vatten jue : / - I WILL!!!
 
Nä en dusch på detta - lite avkoppling framför TV:n och kanske lite stretch av Vader/Tibia innan jag lägger mig för att vakna till min nya vecka - sista dietvecka innan DECEMBERCUPEN - jäkligt coolt faktiskt!
 
CIAO o NATTI.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: