focusonfitness

D - Dag 112: Lyxigt Diet-Fredags mål - Kalkonknyten & Äppelkaks-dessert.

Kategori:

Japp då var det Fredag : )
 
Började dagen med en PW runt Svaneholmssjön - var ett bra tag sedan man var där ute och gick då det för mesta tiden är mörkt ute då jag går antingen på morgonen eller kvällen. Blev en senare morgon PW idag så då kunde man ju traska ut en sväng i naturen : )
 
 
 
 
 
 
Skönt att komma ut i naturen litegrann - har liksom inte haft tid med et senaste tiden - inte orkat heller.
 
En tur till Sjöbo hem till syrran för en kaffe och massa snick-snack - hade täkt oss ännu en PW men det blev inte så - sjukt trötta båda två så det blev en promenad till ICA med Tosca - fin vovven. Var alldeles yr där inne - flimrade framför ögonen på mig och det var en plåga att gå runt och lyssna på vad alla skulle äta till middag : (
 
 
Ville oxå lyxa till min Fredag litegrann så det gjorde jag. Blev middag åt T och våran Mange : ) Alltid kul att njuda honom på middag då han t.o.m uppskattar mina dieträtter ; )
Eget recept ur mitt dietande huvud som blev riiiiiiktigt GOTT - Mumma.
 
Kalkonknyten.
 
 
 
 
Tror nog att bilderna säger det mesta om receptet ; )
 
 
Fyllde hälften av mina med en blomkålsröra med vitlök/basilika och hälften med en broccoliröra Grön Curry.
 
 
 
Ugnen på 200 grader - i ca 20-25 min tills osten fått lite färg. Kör ni endast på sietvis med minikeso så håll ett öga på kalkonskivornas kanter istället - de ska bli mörkbruna och krispiga.
 
 
Rätten blev väldigt uppskattad även av de ICKE dietande grabbarna som hade sallad, ris och en kall Kesella/Mango Chutney dip till oxå : 9 Jag körde sallad och stekt vitkål med körsbärstomater.
 
 
Var tvungen att prova en dessert som jag tänkt på länge - alldeles lagom och man skulle aldrig kunna tro att det var vad det var ; )
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: