focusonfitness

D - Dag 108 & 109: Knapriga kalkonchips - dietfrossa.

Kategori:



Fattar inte hur jag inte kunnat komma på något liknande tidigare liksom ; )
Men jag kan lova er att dessa små knapriga salta proteinbombade crisps räddat mina sista dietkvällar : )

Istället för kvällsmål innan läggdax som förut bestod av Casein protein pudding så kan jag nu istället sitta framför tv:n o knapra i mig dessa ljuva ♥. Har ju saknat det där med tuggmotstånd och krispighet i min diet - detta slog ju allt.

Sätt ugnen på 170 grader. Lägg ut kalkonpåläggsskivor på ett bakplåtspapper på en vanlig plåt. Krydda dem för önskad smak. Inte med någon för salt krydda då de är ganska salta i sig själv : ).




Lite grillkrydda funkade bra men skulle rekommendera någon ört krydda som viltkrydda, pizza krydda el rosmarin ♥
Ställ in i mitten av ugnen i 15 - 20 min , vänd dem efter halva tiden. Låt svalna innan servering så de knaprar till sig.

NJUT o Rädda Fredagsmyset ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: