focusonfitness

D - Dag 102: En PowerNap - 1 gång om året.

Kategori:

 
Idag hände det : )
Efter en härlig morgonpromenad, en lugn kort dag på jobb, ett gött Benpass med tillhörande Intervallträning på löpbandet som avslut så kom jag hem och bestämde mig för att göra något som jag ALDRIG gör : )
Vila en stund!
 
Slängde av mig de svettigaste kläderna men struntade faktiskt i allt annat och kröp ner under täcket en stund - det känns som en förbjuden grej för mig att göra - jag vet att jag alltid sover längre än jag ska och efterråt får jag dåligt amvete för att jag sovt bort några timmar av dagen då jag kunde gjort något vettigare ; )
...men...under diet känner jag att återhämtningen och vilan ÄR ganska VIKTIG...unnar mig det möjlightvis 1 gång om året och IDAG var det DAX : ) Sköööööööööööönt var det!
 
Efter detta åkte en ny Blomkålsgratäng in i ugnen som stöd till mina fisk/kycklinglådor och medans den har stått och gottat till sig på hög värme har jag passat på att göra 2 nya träningsprogram åt mina käraste PT kunder - UNDERBART - färdig för dagen - PW om en stund och sedan en varm o go dusch med tillhörande Hudlotionskonservering innan läggdax ; )
 
Har blivit tillsagd av min goa coach att det är viktigt att börja smörja in framförallt armbågar, fötter, knän och händer då dessa områden ofta kan vara torra och då fastnar det alldeles för mycket tävlingsfärg just där - INTE så snyggt om dessa partier skulle vara mörkare än allt annat. JEPP så smörjas ska det - helst "peelas" oxå men har inte kommit över en bra borste ännu : /
 
Oooooo JA JUST det - fick ju sms från MMSports innan idag/igår t.o.m - mitt paket har ju kommit och finns att hämta ut på ICA - Wohoooooo alltid kul med paket från sponsorerna - dock med en hel del tillskott som jag ändå inte får äta nu jue : ( Åhhhhhh jag som så gärna ville prova det nya WHEY 100 - Banan/Choklad <3
 
 
 
 
Nä nu ska jag slänga på mig något varmare, sätta i mig lite käk, en kopp kaffe och BCAA innan det är dax för kvällsturen - skönt ute nu om dagarna då det knappt blåser och börjar bli lite kallare : )
 
Så hääääääääääär glad är man på morgonen efter en uppfriskande Powerwalk : )
...Och när man Älskar sitt jobb <3
 
 
 
CIAO <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: