focusonfitness

Jobbet som Gym instruktör & Personlig Tränare <3

Kategori: Allmänt

Hallojsan alla goa glada där ute : )

Först och främst så är jag lite nyfiken på vad ni läsare tycker är roligast att läsa om här på min blogg.
Det varierar väldigt från dag till dag hur många läsare jag har - så tänkte passa på att fråga er om det bara är en slump eller om det är något som är extra intressant de dagar då ni är så många som läser?

Vad tycker DU är roligast att läsa om?

<3

Jag har haft en superbra dag på jobbet trots att jag varit trötter i ögonen hela dagen pga brist på sömn. Svårt att somna nu om kvällarna när det är så ljust ute så himla länge. Underbart med "sommar" dock men kroppen känner aldrig för att gå och lägga sig : )





Jag tänkte skriva ett par rader om hur det är at jobba som gyminstruktör och Personlig Tränare <3

Som inom ALLA service yrken så finns det bra och dåliga dagar såklart - när man jobbar med människor så har man aldrig en aning om vem som stiger in genom dörren som nästa och vad de har med sig från gårdagen, natten eller dagen på jobbet : )

Det är mycket detta som är charmen över det hela - ena sekunden förvånas du över hur lätt dagen kan förvandlas från problemfri till problemfylld (så känns det i alla fall) och nästa gång så hinner du inte blinka innan en go själ har förgyllt din dåliga dag och WIPPS så nalkas det lyckorus : )

Idag var en sådan dag - som extra taggning inför mina 3 PT kunder jag haft på em idag så hade jag världens goaste dam på instruktion i gymmet. För 1 år sedan opererades hon efter ett fall med cykeln och har sedan dess haft problem att gå och definitivt inte kunnat springa.
Hon ville ha lite nya styrkeövningar och ville även att jag stod bredvid henne medan hon provade att springa på löpbandet. Tyckte att det börjat bli obehagligt att gå genom parken även dagtid då hon känner sig hjälplös ifall något skulle hända henne då hon inte har en chans att en skynda med en raskare promenad : /

...Jag föreslog att vi skulle prova på joggingen på golvet då ett stabilare underlag skulle kännas säkrare för både henne och mig. Det gick hon med på : )
Vi började att steppa på stället både frammåt och bakåt och efter ett par rundor steppande tillsammans över laminatgolvet i gymmet fick vi till något snarlikt ett joggingsteg -
...damen hukade sig ner och torkade tårarna och utbrast med rädsla,frustation och lycka:

- DET GÅR JU - Det går ju.....

Hon påstod att hon hade gåshud över hela kroppen, TUR att man hade långärmat på sig själv ; )

Efter att få vara del i någons personliga utveckling på denna nivå går man inte oberörd därifrån -
Hon gjorde SIN dag på gymmet idag OCH Min : )

Därför ÄLSKAR jag mitt jobb

<3



Bilden är tagen I Nationalparken HellsGate i Kenya 2009 då jag var bosatt där  : )
Kenya föralltid i mitt <3

Kommentarer

  • Ida säger:

    Jag kan bara tänka mig känslan att få hjälpa en människa att övervinna sin rädsla, bra jobbat tjejen. Och som du sa så kan jag tänka mig att hon kom hem och sa desamma om dej att just Du gjorde hennes dag.



    Kör hårt!! =)



    Ang vad du skriver om tycker jag det är skoj med träningen givetvis ;), men det är alltid kul att läsa vad du gör "privat". Vad du tex gör en vanlig dag.. =)



    BTW Måste pröva dina cocosbollar när jag får det!!

    2012-06-13 | 09:46:09
    Bloggadress: http://prepareurbody.wordpress.com

Kommentera inlägget här: