focusonfitness

En helg med Nattis - Del 2.

Kategori:

Idag har varit en helt underbar dag <3
Först och främst så har jag spenderat hela dagen med min Nattis och för det andra så har solens strålar äntligen hittat till Skåne : )
 
En Road Trip till Kiviks Musteri längs Söder kusten och Österlen.
Tänkte ge er vår mysiga dag i bilder.
 
Vi körde genom Ystad och stannade först i Kåseberga - Ale Stenar : )
Har inte varit här sedan jag var mindre och det var skoj att få uppleva det igen - underbar utsikt och en känsla av frihet.
 
 
 
 
 
När vi njutit klart bland kullar och får rullade vi vidare längs kusten med Kivik som slutmål. På vägen började magen kurra och det blev en fika-paus i Skillinge : ) Omelett med fetaost var det mest passande alternativet för min del -
 
Servitrisens kommentar:   "- Du blir mätt på den, den är gjord på 3 ägg!"
Jag: OK!? : /
När det slutade med att vi beställde in en kladdkaka till kaffet att dela på sa hon:
" - OK ni är SÅNNA som tränar en hel del!?"
 
Våran slutsats av besöket: De hade en ISKAFFE som var värt besöket : ) Riktigt goood.
 
                                         
 
 
 
Med halvt belåtna magar rullade vi vidare genom Simrishamn och mot Kivik. Körde en aning för långt men efter en hastig manöver så var vi ganska snart på plats utanför ett av Kiviks familjemusterier - här ville vi bara låna toaletten men blir helt klart nästa gångs fika ställe - GUUD så mysigt och så mycket fina hemmabakade kakor de hade - liten SHOP på gården oxå med allt från Äppel-must till Äppel-tvål : )
 
Liiiite längre ner längs vägen hittade vi till slut Kiviks Musteri : )
MYYYYYYS!
Man betalade endast 40kr för en liten tur genom Äpplets process från äpple till tetra förpackning och avslutade ute i en av äppelträdgårdarna där de bjöd på must <3
 
 
 
 
 
SKÅL för Sommaren och för oss Gumman <3
Tack för en superskön helg och ny energi!
 
 
På vägen hem var det ju dax att äta IGEN : ) Kära Nattis var ju tvungen att ha nåt i magen innan den långa resan hem. Det blev en "DRIVE-TROUGH" på Olof Viktors i Glemminge.
Har hört om dereas goda mackor och nu var det guldläge att prova.
 
 
Tupp, coleslaw & bacon.
 
 
 
I veckan ska det minsann njutas av diverse.
Innan det är dax för diet : )
 
 
Ingen träning idag - inget gym.
Skönt ibland at få koppla bort helt och hållet från det vanliga.
 
Imorgon är det Måndag igen och tror mina PT kunder kommer få "lida" lite av min nylagrade energi : )
Nanna gottis allihopa för det ska jag.
 
KRAM.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: