focusonfitness

Avgiftning - Socker.

Kategori:

Hejsan alla goa läsare.
 
1 månad kvar till diet och jag har kännt den senaste veckan att jag tryckt i mig en massa onyttigheter just pga detta faktum att jag inte kommer kunna göra det på 4 månader sen ; )
Och detta är inte alls bra - väldigt onödigt att precis innan diet trycka i sig en massa socker - då detta kommer medföra att det blir ännu jobbigare att vänja bort sockersuget.
 
Då fajtas jag hellre med den avvänjningen redan denna månaden så att jag nästa månad kan fokusera på att få till diet-rutinerna : )
 
Igår var vi uppe och tittade på Fitness5 kvalet i Tylösand för att hejja lite på Ida Johansson som var med och tävlade - hon var grym - fick hela 151 poäng (endast 10 reps från 1an) och detta var hennes första tävling. Vi tävlade mot varandra på Rep.power tävlingen där vi började tjitt-tjatta lite : ) Trevlig tös!!
 
 
Här är det prisutdelning.
Var nyfiken och se hur en riktig Fitness5 tävling går till - funderar på att kanske köra någon sådan nästa år om nacken blir bättre så att man kan göra chinsen utan att det stoppar en ; )
 
För tjejer:
 
Bänkpress: 60% av kroppsvikten
Bicepscurl: 30% av kroppsvikten
Knäböj: 100% av kroppsvikten
Chins: Kroppsvikten
Dips: Kroppsvikten
 
Så många reps du kan på 100 sekunder utan att sätta ner vikterna : )
 
Bästa tjej för dagen:
 
Bänkpress: 46 reps
Bicepscurl: 40 reps
Knäböj: 39 reps
Chins: 20
Dips: ? Fan minns inte - ska kolla. (Över 30 st iaf)
 
I Fredags kväll var vi inne i Malmö några stycken och såg ICE AGE 4 - Den var jättebra - precis som alla de andra - dock inte den bästa.
 
Min älskade syster & Scratch såklart <3
 
 
Malmö by night!
 
 
Annars går det lite segt med träningen för tillfälligt, tyvärr...
Känner mig aldrig utvilad och innan varje träningspass funderar jag på om det är värt det eller inte - att förlora all den energin som jag faktiskt behöver i vardagen för att allt på jobbet och allt hemma ska funka.
Man skulle kunna tro att jag är övertränad - lite sådana symptom har jag men det kan inte vara möjligt då träningen inte verit regelbunden på VÄLDIGT länge tack vare PT-utbildning, mycket på jobb osv.
När jag väl har tid över och faktiskt tränar så mår jag mycket bättre oxå - så det är träningen jag behöver.
 
Nu i veckan är det dax för kiropraktorn som inte blev av förra veckan och direkt efter det ett besök hos sjukgymnasten - så får vi se vad han har att säga om det hela.
Om jag får gissa så får jag väl en massa rehab övningar som jag oxå ska lyckas trycka in i dagsplaneringen - suck!!
 
NÄ men idag har jag varit och storhandlat lite och nu är grillen fylld med kyckling som ska delas upp i de alla olika matlådorna för veckan. Jobbar kväll och har PT-kunder innan jobb så denna veckan hinner jag inte alls med at laga mat - då MÅSTE allt stå klart att ta med sig i kylen när man lägger sig på Söndagkväll : )
 
 

Kommentarer

  • Ida säger:

    Socker är fasen djävulen, iaf när det sätter sig på hjärnan. Men "dom" säger att efter tre veckor är du helt fri från sockret. Och med tanke på att det tar så lång tid att bli av med suget och beroendet så Kan det ju inte vara bra..

    Kör hårt bruden jag tror på dej!!

    Jag tycker verkligen att det var sjukt skoj att vi bara hittade varann och bara klaffade:-D

    Svar: Jag vet - djävulen själv : ). Ja jag har oxå hört att det ska ta en 3 veckors tid - jag tror inte att det kommer vara största problemet utan det kommr vara den vanliga maten man kommer sakna - men tänkte att det skulle underlätta att inte köra båda på en gång : ) Haha! Ja jättekul att vi bara stötte på varandra sådär : ) Roligt att följa varandra och läsa en blogg som någon man vet vem det är skriver : ). Tror på dig med - du rockar. KRAMIS,
    Josefine Sidnor

    2012-07-01 | 20:28:21
    Bloggadress: http://prepareurbody.wordpress.com

Kommentera inlägget här: