focusonfitness

AFRIKA - nostalgi 1

Kategori: Allmänt

Tänkte att när jag nu till slut skaffat en blogg så kan jag ju inte låta bli att dela med mig av lite Afrika minnen. Ett litet ljus i vardagen liksom ; )
.
Aug - Dec 2006 reste jag till Kenya för första gången. Bodde tillsammans med 6 andra tjejer i en liten maasai by i södra Kenya "Enkokidongoi" nära gränsen till Tanzania. Försökte kartlägga jordbruket i byn. Även nomaderna har blivit tvugna att börja bruka jorden istället för att endast sköta boskap eftersom dessa dör som flugor under den årliga långa torkan som bara blir värre och värre....
.
.
Japp - man har nog alltid haft ett begär att mäta sin styrka på ett eller annat sätt.
Här: Armbrytning med Milia (granne o god vän) på en av de lokala pubarna i området : )
.
Man ska aldrig underskatta sig själv men jag kan medge att jag inte hade en chans.
Föredetta maasaikrigare, gift med 3 fruar, flerbanspappa och en stark överlevare - jag blev besegrad ; )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: