focusonfitness

LUCIAPOKALEN 2012 - Tävlingsdag <3

Kategori:

Hejsan alla godingar <3
 
Känns som en evighet sedan jag uppdaterade bloggen men det var ju faktiskt i förrigår morse : ) 
Hat hänt en heeeeeel del sedan dess - dock : )
I Göteborg hade jag inte med mig datorn och schemat har varit ganska tight och jag har haft fullt upp med att fokusera på Tävlingen och allt som kommer med den - KUUUUUUL har vi haft : ) SHIT kan ännu en gång inte fatta att jag stått i en teeny-weeny bikini på en stor scen framför en massa människor jag inte känner.
Konstig sport det här med BODYFITNESS.
 
Jag hamnade bland de 15 bästa - Särbedömning på det - hamnade bland de 6 bästa = FINAL - WIIIEEEE!!
 
5:e plats fick jag nöja mig med denna gången <3
 
 
Men jag är såååååååååå jäkla NÖJD och så himla STOLT : ))
 
Nu har jag tävlat på både Decembercupen och Luciapokalen - det trodde jag verkligen inte när jag förra året traskade runt på FitnessFestivalen med en McDonalds fylld mage och krängde Bars ; ) Haha.
Nä VILKEN resa alltså - tänkte blogga lite mer om detta en annan dag och även ge er MINA FÖR & NACKDELAR med at dieta - lärdomar osv : ))
 
Men just nu är jag alldeles slut - har varit pigg sedan tävlingens slut, varit uppe tidigt imorse då det kändes som att adrenalinet fortfarande satt kvar i kroppen - men nu så - efter handling, mat o fix här hemma så vill jag bara ta en varm dusch och ladda inför morgondagen - Jobb start 06.15.....
och med detta snövädret får jag nog åka från Skurup ca 05.15 senast - KUL : (
 
Tänkte bjuda er på några bilder från resan i Göteborg.
(bilderna från tävlingen har jag inte fått ännu)
 
En liten Rumpnisse bakom ratten - haha - på väg upp till GTB & FitnessFestivalen tillsammans med bäst-coachen Jess <3
 
 
Checkade in på Hotellet, lade ett lager färg till och sedan iväg till Inregistreringen.
 
 
- Varför inte ett 1/2 paket riskakor i väntan på våran tur ; )
Fågelungen behöver äta - ser ut som en fågelunge med de smala kinderna - haha usch.
 
 
Nummer 127 blev jag
- tyvärr vägde de inte oss och de gick efter längden från förra helgen : ))
Tydligen kommer den registrerade längden följa med en nu i 3 år framöver om man fortsätter tävla.
 
TÄVLINGSDAG - Morgonen inleddes med ännu ett lager färg och bäst av allt - min höjdpunkt
- NUTELLA Riskakor <3 
Jag blev nästan lika brun som Nutellan till slut.
Morgonformen 2012-12-08
 
 
Väl inne på Tävlingsområdet såg vi till att hitta en bra plats. Placerade ut vårat liggunderlag och organiserade oss lite - vi var ganska tidiga och tur var det för allting började 1 tim tidigare än vi trott : ) Hade kollat fel i programmet : / Phu - vilke tur att de även var lite försenade - mycket lugnare tempo back-stage än på Decembercupen och det mesta var väl organiserat - SKÖNT. 
 
Då var det dags att börja sätta i sig massa onyttigheter och börja pumpa.
 
 
Precis som Jess sa: Underbara matvanor i Fitnessvärlden ; )) Haha.
 
 
FOKUS.
 
 
Efter Förbedömningen då jag fått reda på att jag gått till FINAL - WEEEIIII <3
 
 
Haha vad läjlig jag ser ut - skelettet Jusse : )))
 
Dags att svida om till Final bikini då : )))) COOLT att komma till final i Luciapokalen - nöjd.
 
 
...o Pumpa lite till...
 
 
Vaderna nästan möööös i finalskorna som är typ 1 cm kortare än Rond 1 skorna (de svarta pumpsen)
Än så länge hade vaderna klarat sig bra - ingen kramp - SKÖNT.
Efter gårdagens kramp bara jag skulle stoppa foten i ena skon så var jag lite orolig över att de skulle krampa på scen eller något sådant hemskt.
 
Bilderna från Tävlingen lägger jag upp en annan dag då jag har dem här på min dator - väntar faktiskt just nu på dem - Oooo spännande att se : ))
 
Men efter finalen var det en GLAD, TÖRSTIG, LÄTTAD 5.e platsare som stapplade in Back Stage : ))
FY FAN VAD JAG ÄR BRA <3
 
Jag kämpade vidare även när jag ville ge upp - och nådde hela vägen i mål mer än nöjd!!!
Kunde varken gå i högklackat, röra mig kvinnligt, sminka mig själv eller var tillräckligt rörlig för att utföra de olika poseringarna...men JODÅ jag skulle tävla i 
BODY FITNESS - And i DID <3
 
 
FOKUS på Målet med FOKUS hela vägen dit - då går det!!!
 
ÄNTLIGEN!!!!!
 
 
GLAD 2a ADVENT på er allihopa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Maja säger:

    Du ska både vara nöjd & stolt & gärna lite till ovanpå det. Super bra gjort, vilken väg du har traskat & du kom också ända fram. Grymt bra jobbat coach!
    Kram Maja

    Svar: Tack så mycket Maja - vad snäll du är. Hoppas att allt är bra med dig. Slänger iväg ett sms till dig imorgon.
    Josefine Sidnor

    2012-12-10 | 18:36:47

Kommentera inlägget här: