focusonfitness

D - Dag 125: EM - Sminkkurs - Ryggcentrum och sista packningen.

Kategori:

Go kväll allihop.
 
Hoppas att ni haft en skön Torsdag - själv trodde jag hela dagen att det var fredag : ) haha helt vilse på dagarna nu när man har varit lite mera ledig - jag älskar verkligen mitt jobb men GUD så skönt det har varit att kunnat ta det lite lugnt efter dessa intensiva jobbe-månaderna som jag haft.
Känner hur min kropp är så mycket mer i harmoni med sig själv just nu - trots diet ; ) Haha.
 
Kan inte fatta att imorgon är sista dietdagen som mesta dels dock kommer bestå av riskakor : )
Men efter imorgon har jag dietat i 126 DAGAR : ) Gud hur har jag pallat - hmmmmm det har jag knappt ibland för fy för vad det har varit kämpigt (oftast) 1400kcal/dygn är inte mycket alls att leva på kan jag ju tala om för er ; )
Absolut inte o man dessutom vill träna hårt samtidigt.
Blir det en ny diet framöver så ska jag experimentera lite på egen hand och se vad som passar mig bäst faktiskt.
Det ska bli mega intressant att med den kunskap man har från denna dieten kunna sätta ihop en ny diet som kommer se helt annorlunda ut och förhoppningsvis fungera lite bättre : )
 
Eftermiddagen har jag spenderat en snabbis i Malmö och senare inne i Lund.
Började dock i Skururp på Färgcentrum för att köpa en skumgummiroller : ) Haha - första gången i mitt liv jag köper en roller för att måla mig själv - komiskt.
 
 
Var inne hos Bästfrissan och fick några sista tips och råd angående frisyren nu när den oxå ska fixas på egen hand. Hårspray o "dust it" hade jag hemma men köpte på mig restererande grejer som Mia använde sist.
 
 
Mera "dust it", vax, glans spray och en ny Hårborste - min ABSOLUTA favoritborste - har aldrig haft en bättre hårborste för både borstning och tuppering - endast 95kr på Hårstudion Bergsgatan - Malmö.
 
ÅH så mysigt det är med JUL i stan <3
Var först inne på Stadium och köpte en kepa - ska ju hänga hela dagen imorgon med ofixad frilla - och är den uppklippt so mitt hår är just nu och dessutom med en sidecut är det inget snyggt alls.
 
 
Inne i Lund hade jag bokat tid för en sminkkurs på MAKE UP STORE för att få tips inför Lördag.
 
 
De har ju en hel del Ögonskuggor att välja melllan : / Gahhh - alla e sååå fina.
 
Jag blev sminkad av en jätteduktig tjej som heter LISA!
Hon gjorde en lite diskretare make up än den jag hade i Lördags så att jag skulle kunna visa mig ute efteråt och hon bytade ut den svarta skuggan mot en glittrande lila/blå - vi tänkte på bikinin <3
Hon jobbade på samma sätt som jag ska göra med de mörkare nyanserna.
 
 
Jag var nog dagens drygaste kund som bad henne ta en bild med min mobil på varje "steg" : ) Haha.
Lägger inte upp alla stegen här dock.
Så kan jag kolla på de bilderna när jag ska testa själv - måste testa e gång imorgon bitti innan vi åker - tvätta av och sminka en vardags sminkning till resan - allt för att ÖVA!!!
 
 
 
 
Snygg Partysminkning - blev ännu en gång supernöjd.
Trevliga och glada tjejer på Make Up Store - det gillas verkligen - o vilken räddning säg : )
Blev dock ingen billig historia, men nu har man bra grundgrejer som man klarar sig på länge - 
Till alla tävlingar framöver ; ) Eller.... ; )
 
 
 
Jaaaaaaa - aldrig förr har jag varit så snygg hos massören : )
Bästa goa Z fick ge mina vader, höftböjare, pecs och gluteus mm en rejäl omgång med Töj o knäck nu innan resan upp till Göteborg. Blir så himla ompysslad där - bättre kan man inte ha det...
Mina fina sonsorer.
 
 
Z var med på tävlingen i helgen och hade fått en massa bilder och även filmat hela min klass i BF.
Fick en CD skiva med både bilder och video idag - Såååå himla shyst - det var nyttigt att titta på så här i efterhand - haha - TACK fina du <3
 
"- Kan det ta slut, kan det ta slut, ka det ta slut????"
 
Så ser jag ut genom hela T-walken - haha. Mera lugn och ro denna gången - njuta av min stund och ta det lugnt.
Här kommer en bild från förbedömningen - Rond 1.
 
 
Tycker att det ser jäkligt bra ut : ) Får man lov att säga så själv?
Lite mer färg och lite mer hårdhet till Lördag ; )
 
Nu är det dax att duscha av sig den fina make-up:en och tvätta rent håret - imorgon bitti blir sista duschen innan färgläggning hos Jess vid 12.00 - sedan pyser vi mot GÖTEBORG genom snöoväder eller inte : P
 
Uppdaterar er med morgonformen : )
Hoppas ni har en skän kväll där hemma och myser i soffan med lite glögg och varma Lussebullar eller kryddiga pepparkakor. Måste avslöja att jag shoppat lite mer gottis idag som ska med : ) O lite som jag kan gotta ner mig med här hemma på Söndag!
 
NATTI PÅ ER <3
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: