focusonfitness

D - Dag 5: "Söt" Kvarg och Söndagsfix.

Kategori:

Då var det Söndag - Helgerna går fort när man jobbar.
 
 
Innan jobb hann jag med att göra Dietpannkakor till frukost,  2 maskiner tvätt och en 45 min PW i byn trots att jag valde att sova 3 tim längre än planerat - WOOPS!.
 
 
Idag på jobbet när jag skulle trycka i mig min Mellis-Kvarg så tyckte jag att den hade någon typ av sötma i smaken - hmmm - Går man på diet då eller?? ; ) Haha - den som annars smakar så surt och strävt.
OK sträv var den fortfarande men SÖT Wierd.
 
En kopp te nu och lite nedvarvning innan det är dax att mysa till det i soffan med mitt extra "Kakaoiga" Proteinfluff - mums - visste att det skulle vara min räddning om kvällarna <3
 
Jobbedagen i gymmet var lugn och skön men ganska seg - önskade mig bara hem till sängen och koppen med te hela dagen. Där man borde ha varit faktiskt. Hostan vill verkligen inte ge med sig och jag sover dåligt pga den - INTE BRA - ska försöka få tag i något receptfritt på Hälsokost eller Apoteket nu i dagarna
 
Nu ikväll har jag spenderat lite tid vid spis och ugn : )
 
Kokat 14 ägg
Kokat 3 kg potatis
Kokat upp 2 stora Blomkåls huvuden
Kokat upp 0,5 kg Broccoli
 
OCH
 
Gjort en BlomkålsGRATÄNG : )
 
 
 
Vad gör man inte för att variera sin kost så mycket det bara går trots att det är diet.
Denna gratäng blev mums och kommer nog smaka bra till kycklingen om inte annat så till torskfilèn då jag hade i 1 tsk sötstark senap <3
 
 
Koka upp Blomkål (jag använde mig av färsk så jag tycket det smakar bättre), mosa sönder den med en gaffel, krydda med salt, lite aromat, vitpeppar och 1 tsk senap om så önskas - rekomenderar det : )
I med bakplåtspapper i en form - häll sedan i blomkåls smeten och jämna till den på ytan.
 
(Använder bakplåtspapper för att minimera mängden olja i matlagningen)
 
Pannkakorna blev helt okey för en protte-van dietande själ men en "vanlig" skulle nog rynka lite på näsan. Jag kommer med recept när jag experimenterat lite till då det blivit bättre ; )
De blev väldigt kompakta och torra.
 
Nä nu har jag slurpat i mig mitt nattprotein medans jag skrivit till er så nu är det dags att hoppa i sängen innan magen börjar kurra igen.
 
NATTI NATTI <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: