focusonfitness

D - Dag 4 : Diet-IsLatte & Älgwrap.

Kategori:

Då var dag 4 avklarad oxå; ) Usch nä jag får sluta att räkna dagarna - det kommer ju bara vara roligt de första 2 veckorna sen blir det nog att räkna veckor istället ; )
 
Lördag idag men MIN Jobbe-helg - Mys med att jobba helg men eftersom jag fortfarande är dålig så skulle en hel dag hemma varit liiiiite mer önskvärt faktiskt.
Började dagen på jobbet med att unna mig en IsLatte a la DIET <3
 
 
Fyll ett lagom stort glas med önskvärt många isbitar
Häll i 1-2 dl starkt brygg kaffe el 2 espressoshots
Shaka ihop 1-2 dl kallt vatten, 1 dl Body Science vanilj Whey 100 och lite kanel
Häll även proteinblandningen i glaset och pudra över lite kanel
 
"Drick gärna med sugrör" ; )
 
Liiite för söt för min egentliga kaffesmak men kan man inte unna sig en vanlig latte gäller det att inte vara allt för kräsen med alternativen. Detta funkar ju ute på fiket oxå -man beställer in ett glas med is och espresso och häller själv försiktigt ner sitt protte i efterhand ; )
 
 
Mina nya skor - Härliga sommar-pjux <3
 
 
Fick fint besök av min Allra Bästaste Bästa Vän Sabbis idag, hennes hundar + Sambo med hund. En kopp kaffe ute på gräsmattan i gassande sol satt fint.
MYS att ni kom <3
 
 
ÄTARMÅLET valde jag att lägga idag - Lördag!
Med kvalitet ska det minsann avnjutas om det ska avnjutas kalorier nu för tiden ; )
 
ÄLGWRAP med smak av de SVENSKA skogarna <3
 
 
1 wrap med 109 gram älgfärs, lök, sallad, vitlöksbrynta morötter och champinjoner, creme freiche och lågkalori lingonsylt - ENDAST 398 kcal.
Det var minsann en sensation för smaklökarna.
 
Till kvällsmys blev det en grillad banan med 4 st Marabou choklad bitar i : )
4 bitar, 30 gram = 165 kcal
 
Gott men NAJ inte värt det - risken för att sötsuget kommer tillbaka är väldigt stor och de där 165 lcal hade jag kunnat fylla magen med mer älg istället ; )
SÅ nästa gång blir det Grillad banan med ChokladProtteFluff i <3
 
Mys på T:s uteplats med 2 goa killar, infravärme, filt, en kopp kaffe och lite semesterplanering.
 
 
Förresten så blev det ett Axelpass idag på gymmet innan jag slutade - Kändes bra. Hostandes och harklandes men jag var bara tvungen att prova köra ett pass på dietmage ; ) Inga problem - snarare förkylningen som sätter stopp.
Kändes bra i nacken oxå : )
 
Läggdax nu mina vänner.
Lite NattProtein, Omega 3, Magnesium och Glukosamin sen är jag redo att somna in -
Har dock redan fått problem med att somna på kvällarna - kan inte svara på nu om det är pga dieten eller pga hostan men det märker vi när hostan är borta : )))
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: