focusonfitness

D - Dag 31: 1 v KRETA - Break i dieten, en ordentlig LADDNING.

Kategori:

Ja hör ni ; )
Varför ska man inte se till att göra det svårare än vad det redan är ; ) So om det inte är tillräckligt svårt redan : ) Inte så jättelägligt att lägga 2 semester veckor 3 veckor in i dietperioden ; )
But...I DID!
 
Var inte planerat att åka någonstans men eftersom jag kände att jag omöjligt skulle kunna koppla bort jobbet och koppla av efter en MYCKET intensiv period av mycket arbete och lååånga arbetspass så blev detta sista utvägen och det var verkligen lyckat - Hade aldrig kunnat slappna av hemma då jag ändå hade stuckit till gymmet och tränat bland kollegor och medlemmar ELLER fått dåligt samvete om jag INTE gjort det.
 
Det blev 8 dagar Sol, Bad, Ätardagar, Shopping och Märkbar Njutning.
Mina muskler älskar värmen.
Jag hoppas helt enkelt att jag INTE lagt på mig de där hela 1.5 kg som jag lyckats gå ner under de första 3 seriösa dietveckorna. De första 2 dagarna blev ganska Diet-lika men resten av veckan har jag ätit i princip vad jag kännt för - dock bara vanlig mat och målen har blivit mer sällan än under diet men större kalorimängd/mål såklart.
 
Tänkte bjuda er på lite HÄRLIGA bilder från min & T:s semester.
 
 
Båt-utflykt till Kri-Kri Island och Lavazza Island.
 
 
 
 
 
Dagliga frukost-utsikten från hotellet ; )
 
 
 
Grekisk Frappe med MJÖLK hamnade på Topp 10 listan <3
 
 
 
Hamnen i Chania - Kretas 3e största stad.
 
 
 
Det fanns ett Mini-gym på hotellet så andra dagen blev det ett Axelpass och en PW på morgonen - men ja - det var oxå det enda passet ; ) Vi hade ju annat kul för oss ; ).
 
 
Svettigt värre - 36 grader/skuggan ; ) Tur att jag hade skugga då då ; )
 
 
 
Formbild ; ) Gillar hur faktiskt vaderna syns på denna bild <3
 
 
NICE <3 att för en gångs skull träna i "Hotties"
 
 
 
Hittade en del mysiga grekiska restauranger.
Men tyvärr var mycket alldeles galet Turistinfluerat och förstört.
 
 
Poolen på hotellet "By night" <3 (en av dem)
 
 
 
MotorNörden i Tias och Äventyraren i mig =
Moppe-Utflykt <3 Roligaste på resan helt klart - Topp 10.
 
 
 
Jodå - sååååå att eehhhhh : ) Haha - 
 
 
 
Tias bjuder på den ; ) Enligt grekerna såg han ut som en av deras Poliser.
 
 
Det var sjukt roligt att åka runt i bergen - solen stekte och brännan fick man på köpet den dagen. Vi åkte hela vägen ner till västra Kreta till en liten Paradis strand som hette "Elafonisi".
 
 
 
Min första Pedikyr någonsin - GUUUUUD mina FÖTTER ÄLSKADE det <3
Vi som jobbar mycket och stänger in fötterna i ett par svettiga gympaskor hela dagarna borde verkligen ägna mer tid åt den kroppsdel som bär runt oss hela dagarna.
 
 
Man kunde även på stoppa ner "fossingarna" till ett gäng fiskar som käkade upp den döda huden - me jag kände att jag behövde tuffa till det med en ordentlig Pedikyr <3
 
 
 
Mysiga kvällar.
 
 
 
 
 
Näst sista dagen tog vi bussen till Kretas näst största stad - Rethymnon.
Positivt överraskade var denna stad inte alls lika förstörd av turismen, folket var trevligare och hela stämningen var mera Romantisk och mysig.
 
 
 
 
 
 
Färg - Färg och mera Färg <3
 
 
 
Mmmmm det blev verkligen en bildbomb i detta inlägget - kul att kunna dela med sig av det mysiga.
Idag vaknade vi ganska sent - det blev frukost och sedan ett Rygg & Biceps pass på det.
 
GÖTT <3
 
Är minsann från och med idag ägare till ett Gymkort här i Skurup på Hälsostudion ; )
Det känns fruktansvärt bra! Har länge övervägt om det är lönt att betala pengar för ett årskort någon annanstans när man kan träna på jobb - MEN JO : ) Det ääääär det verkligen.
 
Underbart att slippa köra 2 eller 4 mil när man är ledig bara för att träna.
Jag sparar kanske inte så mycket kosing på det men TID och ENERGI. Har länge kännt att träningsandan inte riktigt funnits med mig och det har berott på att man tvingats stanna kvar på jobb, i samma lokaler som man redan spenderat 10 timmar och risken att prata bort tiden med medlemmar och kollegor har funnits där oxå -
 
SÅ NU är det allvar, tillbaka till de strikta Diet rutinerna och jag känner mig riktigt taggad att testa runt alla maskiner på Hälsostudion som man inte kört på på länge.
 
Lite nostalgi oxå att vara tillbaka och träna på det gymmet där mitt stora GYM-intresse väcktes till liv 2002
<3
Träning är KÄRLEK - och detta vill jag att det ska förbli.
 
 
 
Köööööör så det Ryyyyyyker allihopa för det kommer jag att göra.
 
Medans grabbarna kollar film drar jag nu ut på en Kvälls PW här hemma i byn - i lugn & Ro <3
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: