focusonfitness

D - Dag 12: Ha tid att vara sig själv.

Kategori:

Hejsan all godingar där ute.
Idag har jag haft en helt underbar dag ; ) ALL ALONE : ) Skönt!
 
Idag har jag funderat mycket på VAD det är som stressar mig de dagarna man jobbar från morgon till kväll och det enda man hinner med hemma är att vakna, förbereda för morgondagen och gå och lägga sig.
JO - jag har hittat svaret - MITT svar i alla fall - för mig handlar det om ATT FÅ VARA MIG SJÄLV. När jag stressar så är jag inte den personen som jag vill vara, jag hinnr inte göra de saker jag vill göra, inte se de saker jag vill se, inte uppmärksamma det jag vill och VÄRST av ALLT - jag hinner inte UPPSKATTA det där lilla runt omkring mig som jag annars tycker att jag är så bra på.
 
Är det då värt att gå miste om allt det här?
NEJ inte för mig - mitt mål med denna hösten är att se till att varje dag blir i stort sett det jag vill att den ska bli!!!
 
Har haft en heldag för mig själv och vi kör väl den i bilder eller vad säger ni!? ; )
 
I förmiddags tog jag mig ut på en 1 tim o 30 min PW I Mossbystrand.
 
 
Efteråt avnjöt jag frukosten vid sidan om bilen - Livet.
(Lämnade nog ett par äggskal efter mig - haha - tar inte de en evighet att förmultna eller hur e det nu?)
 
 
Packade ihopa mig och släppte fötterna fria i gräset och traskade ner mot havet.
PLAYA EL Mossbystand - Nu är jag äntligen här <3
 
 
Somnade dock när det var dags för ryggläge och är lite smått grillad på baksidan min ; )
 
 
SOMMAR <3
 
 
När det var Mellis-dax efter ca 2 timmar styrde jag "Golfen" mot Smygehuk och krängde 175gram färska nyskalade räkor i hamnen - YUMM.
Inte alltid kass att gå på diet inte - hihi.
 
 
Köpte även med mig lite varmrökt lax hem.
 
En sväng om hem för mat och ganska snabbt iväg igen - Gymmet nästa - det blev Actic Vibban och benen fick minsann visa vad de gick för - man kan inte bara ligga på stranden och slappa ; )
 
 
Ska doch VARNA er alla gymmare att det inte var super bekvämt att köra maskinen för Insida och utsida lår med bara svettiga ben ; ) När benen ville utåt så stannade huden inne och tvärtom - AOOTJI!
 
In på Ica en snabbis för att se om de fått in min ketchup.
Jag är absolut inget ketchup fan men nu under diet gör man allt för att sätta lite annan smak på grejerna.
KETCHUP med STEVIA - Endast 7 kcal/portion ; )
 
 
Vad tror ni att det blev till middag? JODÅ Den varmrökta laxen var mumma för mina smaklökar minsann.
 
 
Haha ledighetsinlägg - Meeeeega långa ; )
Men vill så gärna dela med mig till er av allt det goda där ute.
 
För att återgå till ämnet i början av detta inlägget.
Tänk nu om man ALLTID ska jobba - då hade inget av detta varit en del av min vardag idag - alldeles för många dagar är sådana och alldeles för få dagar är sådana HÄR!
 
Eller vad tycker ni?
 
NUUUUUUU är det TEA-time sen sängen <3
Tackar de högre makterna för all ny energi jag kunnat suga åt mig under dagen idag.
 
PS Dieten går BRA ; )
 
 

Kommentarer

  • Elin Rosén säger:

    Dagar när man får vara själv och göra precis det som faller en in är de bästa dagarna som finns när man har haft mycket att göra och inte kunnat slappna av riktigt! Härliga bilder!

    Svar: Håller absolut med dig Elin och det är ju faktiskt upp till var och en att se till att dessa dagarna inte blir allt för sällan. Man förtjänar dem mer än 1 gång i månaden tycker jag ; ). Trevligt att få en liten kommentar på bloggen det var ett tag sedan sist. Har några KUL! Hoppas du haft en bra dag. Kram på daj!
    Josefine Sidnor

    2012-08-13 | 11:34:36
    Bloggadress: http://ElinRosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: