focusonfitness

Lite annan mat - en ny övning i mitt program.

Kategori: Allmänt

Dag 3 och 4 avklarade....

Ja vart ska man börja. Man är så fullproppad med information när dagarna är slut så man känner sig knappt närvarande så här på kvällarna. TUR att man har träningen och kan ägna i alla fall en liten stund uppe i gymmet för att rensa lite i huvudet ; )

Imorse klev jag upp en aning för sent och hann inte ta mig ut på promenad, men ville ändå inte släppa mitt MORGONKARDIO-mål så jag hoppade ur sängen till slut, slängde på mig träningsmjukis och knatade upp 6 våningar och satt mig på motionscykeln : )



Huvudsaken är ju att morgonkardion är lågintensiv : ) Och det blev den ändå - men lite jobbigare än promenaderna så 25 min var helt okey med tanke på att jag NÄSTAN sket på det ; )


Maten idag har varit sådär - verkar som om Salladsbuffén här nere på hotellet under lunchen kommer bli en standard, den består av allt från Pajbitar - bönröror - vanlig grönsallad - tomat - gurka - sparris - keso mm,det enda prisvärda på menyn skulle jag påstå faktiskt : )



Efter dagens slut bar det av till Bromma Blocks ett köpcentrum en bit härifrån.
(Måste ju tillägga att jag och Hanna var där igår oxå men på en ICKE lika snabb visit ; ) Gick vilse i ett industri område på vägen hem, haha TURISTER, slutade med att vi fick lifta in med en lika vilsen kvinna som vi med en snubbe som lutsade oss tillbaka till "hotellet" CityGross : )

Kyckling/Halloumi - wrap med sallad och turkisk yogurt
Behöver lite kolhydrater innan träningen.



En latte på Espresso House därefter satt ju inte fel (utan socker såklart ; )




Ett längre telefonsamtal med hemma på vägen tillbaka, SKÖNT att få prata lite kände jag <3
Är såå tacksam för alla mina underbara vänner, vad skulle jag gjort utan er? JA något säkerligen men det är ju helt klart ni som sätter guldkant på tillvaron <3

Med ont om tid blev det ett "mini"-pass i gymmet - BRÖST o TRICEPS!

Hantelflyes på "boll": 7kg * 10, 10kg 2 *10
Armhävningar på hantlar: 3 * 15st

Dips (i dips ställning): 7st, 9st, 10st
1 arms push downs i Cable med rep: 3 * 10

SNABB-pass som sagt - men absolut bättre än ingenting. Ibland får man nöja sig med SÅ ; )
Den första övningen har jag lagt in nyligen i mitt program och det är för att jag vill sträcka ut Bröst musklerna ordentligt i yttersta läget och samtidigt vara tvungen att jobba med Bålstabiliteten och rumpan...
Kommer att göra om mitt träningsprogram litegrann framöver efter vad min kiropraktor rekomenderat mig att göra:

- BLI STARKARE I DE LOKALT STABILISERANDE MUSKLERNA!!!

Bad en kille i gymmet att fotta mig : ) Allt för att kunna förmedla vad jag vill till er läsare såklart, hihi!
Såg på efterhand att jag ligger ganska långt ner med skulderna, men eftersom jag är ute efter MAX sträck i ytterläget kändes detta som bästa möjliga ; )





Genom att ligga längre ner på "bollen" så fick jag även lite bättre stöd för nacken - eftersom det är ett problemområde för mig så kändes det faktiskt riktigt bra - snällare mot nacken än att köra Hantelflyesen på bänk faktiskt : )
Andra seten låg jag liite längre upp - bara så att man får neutralt läge på nacken så att hakan inte pekar ner mot bröstkorgen.

Iväg till gymmet och PROVA - väldigt behaglig övning <3

NÄ - nu skriker sängen efter min närvaro - en lång dag framför mig imorgon igen.
KÖR HARDCORE vänner ; )
Im out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: