focusonfitness

Funktionell Rörliget och Chokladdoppade Gojibär!

Kategori: Allmänt

Freeeedag : ) Yeah Fredag - känns inte alls som fredag, mer som en onsdag tycker jag ;) Här löper dagarna nästan in i varandra och de blir faktiskt bara roligare och roligare.
Man får liksom svar på alla de frågor som legat och malt i huvudet på en och som dykt upp på en och annan gyminstruktion i gymmet OCH på den egna träningen!

Morgonkardion blev minsann av idag oxå - fortfarande grått och trist väder ute så det fick bli jag och cykeln imorse...



Blev en snabb frulle eftersom jag ville hinna byta ett par ord med Thomas. Han är domare i både BF och BB - Bodyfitness och bodybuildning. Kul att höra mer om branchen av en erfaren, dessutom är han en intressant person som man blir lite nyfiken på - mångsysslare som han säger ; )

Precis som Oliver har sagt till mig så sa Thomas likadant - mer volym på benen - Ramen!!
Ska FAN kämpa med mina ben i sommar - jävlar vad jag ska träna. Har redan klurat ut den optimala TRÄNINGSFORMEN så avslöjar det längre fram - kommer behöva Tias till hjälp i alla fall - tihi -




Annars här borta i Stockholm så är det enormt mycket plugg- studandet sker för min del än så länge bara på lektionerna. När dagen är slut 18.00 och man mosat in information i huvudet i 9 timmar så måste man koppla av en smula. Lektionerna är sjukt intressanta och nu dessa 2 sista dagar när vi dessutom fått jobba praktiskt så känns det som om det verkligen sitter - TRO DET EL EJ men jag HAR LÄRT mig något - än är det inte för sent ; )





Just nu sitter jag på rummet och avnjuter en kopp kaffe och en halv näve CHOKLADdoppade GOJIbär - YUMMIE!
Citygross har ganska stort utbut av Rawfood produkter och även Renée Voltaires grejer. Var ju tvungen att unna mig NÅT nu när det är Fredag sådär så istället för godis blev det lite mumsiga gojis.
Det som är BÄST med mörk choklad är att det kräva sååå lite för att man ska vara till freds - I LIKE! Kan man dessutom pressa in ett Gojibär i mitten så kan det väl inte bli bättre.
30kr för 50g o det bör räcka 2-3 kvällar tycker jag ; )


Idag har vi hållt på med Funktionell Rörlighet.
Rörlighets tester och töja och stretcha - KUL - superkul att faktiskt få reda på exakt vart man är stram, spänd eller har begränsad rörlighet. Utav den informationen har man såååå mycket att ta hänsyn till i träningsupplägget och man lär känna sin kropp på riktigt : )
Ni som aldrig gått till en PT - TESTA!! Gör dessa testerna! Kanske just DU behöver en Personlig Tränare!?


NÄ kära vänner - idag blev det vilodag.
NU ska jag upp till gymmet och avnjuta en 20-30min i BASTUN : )

Ska bli sååååå underbart - mina muskler förtjänar det - sen imorgon är det konditionstester på utbildningen och Benträning för min del på kvällen!!

KRAM KRAM!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: