focusonfitness

Feedback - Motivation - Mål

Kategori: Allmänt

YEEES - det är detta dagens föreläsningar har handlat om.
Mycket intressant och man inser hur mycket mer som gömmersig bakom PT-rollen än det man ser i gymmet. Jag har länge haft en egen bild på hur jag vill att en PT ska vara och det känns bra att denna bilden har stärkts och färgats ännu mer av allting vi pratat om idag :)

Måste ju berätta att jag var ute på min morgonkardio imorse som planerat - 40min powerwalk- idag blev det samma runda 2ggr, inte superinspirerande men det blir så ibland när man är nytt på ett ställe och har en tid att passa ; )

Just nu sitter jag på hotellrummet och lyssnar på Thomas Ledin ; ) Längtar till sommaren. Försöker koppla av en smula.
Det blev ingen träning idag - körde vilodag. Det var Rygg o Biceps på schemat och jag känner mig fortfarande ganska sliten i trapzen o övre delen av ryggen så det får vänta tills imorgon. Vågar inte riskera att ta i för mycket och bli ett "kiropraktor-fall" igen - då skulle ju hela utbildningen bli förstörd : (


MIDDAGSJAKTEN gick bra :D
Jag hade ju redan igår tjuvstartat o kollat runt lite efter ett lämpligt mål. Haha jag måste se lätt förvirrad ut när jag springer runt i mataffärerna...

Frödinges LÄTTostkaka med 2msk lågkalori Jordgubbssylt från Önos.



Bra mål eftersom jag inte heller planerat någon träning efteråt så något större intag av kolhydrater var ändå inte lämpligt.



300g - 1 portion

33g protein
48g kolhydrater
10,5g fett

420kcal
+ jordgubbssylten 5 kcal/portion - ca 1 msk

Var mumsigt och lite sött : ) Fick även en ny ide på bakverk där ostkakan kommer vara huvudingrediens - ska testa det när jag är hemma igen och lägger ut receptet på bloggen om det blir lyckat : )


NÄ nu ska jag ta en efterlängtad dusch, läsa igenom dagens anteckningar och förhoppningsvis blir det att krypa ner till kudden hyfsat tidigt ; )-zzzzz...


Kom på mig själv att jag aldrig lagt upp mitt träningsupplägg och kostupplägg här på bloggen. Så är någon intresserad så kommer jag göra det under veckans gång.
HA DET GOTTIS!!

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Verkar som att PT-utbildningen passar dig som handen i handsken! :-) jag tycker du ska lägga upp ditt kost-och träningsprogram. lite inspiration är aldrig fel! :-) lycka till i stockholm!

    2012-04-11 | 07:28:21
    Bloggadress: http://annielees.blogg.se/
  • Lovelywoman säger:

    Receptet med ostkaka som grund skall bli spännande :-)

    2012-04-11 | 19:07:36

Kommentera inlägget här: