focusonfitness

Benpass - Massage - Långpromenad och mys i Dalby.

Kategori: Allmänt

När solen steg upp idag var jag minsann på plats på Olympen - härligt att det börjar ljusna när man öppnar upp gymmet nu om morgnarna fast att man brjar 06.15.



Hade 2 härliga damer på instruktion hos mig idag - så himla goa.
Älskar mitt jobb : )

Efter jobb blev det ett kort benpass - hade planerat att köra på riktigt ordentligt men det hanns bara med:
"Grodhopp" i trappan
Knäböj
Liggande leg curl
Leg extension




Plötsligt blev jag erbjuden en gratis massage av våran praktikant Jonas ; ) Det kunde man ju INTE tacka nej till och jag kan säga i efterhand att den massagen var minsann såååå mycket mer välbehövd än en fortsättning på benpasset.
GUD så duktig han är och FY vad jag har mycket skit i ryggen som måste ut. Han gick även på vaderna eftersom jag var lite smått irriterad över vinkeln på knäböjen - tydligen väldigt stel i dem med vilket jag tror beror mesta dels på det hårda golvet man står o går på heeeela dagen och att man i stort sett inte sitter ner varken på jobb eller hemma : /
Och tydligen hade jag lite begränsad rörlighet i vaderna oxå - vilket kan vara orsaken till att det känns så "ansträngt" att köra knäböjen tekniskt rätt.

Superbra och det gjorde min dag : )




Dagen fortsatte sedan efter det bara till det bättre faktiskt : )
Åkte hem till Mandis föräldrar och hängde på Mandi ut en långpromenix med vovven Blanca i lilla Dalby+Skrylle - myyyys. Precis vad jag behövde - lite frisk luft.
7km VÄLDIGT lågintensiv kardio, haha.
Efter det blev man bjuden på familjens hemmagjorda fiskgratäng och Mandis goda nybakade små vaniljkakor och te - massa mys och skvaller i soffan innan det var dax att dra sig hemmåt.



Ett knippe ENERGI!
Tack för en härlig kväll I1.

KRAM/ I2 ; )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: